De llac en llac per Les Bulloses...

17 d’octubre del 2009

Bé, després d'uns dies per la nostra estimada Cerdanya, vam traspassar fronteres i ens vam endinsar als Pirineus de la Catalunya Nord, als Llacs de les Bulloses, a prop de Llívia.

Amb 27 llacs i estanys, aquesta zona de fàcil accés i molt freqüentada per famílies, sobte quan arribes d'una tranquil·litat absoluta. Al principi penses que t'has equivocat de lloc, i que tot i que has vingut entre setmana hi ha tanta gent que estàs convençuda que no podràs gaudir plenament d'aquests paisatges extraordinaris. Però a mesura que vas enfilant camí amunt el nombre de gent sembla haver minvat tant que ja ni te'n adones que hi són. És llavors quan pots escoltar i sentir la natura.

Vam poder fer dues rutes: la volta dels estanys del Carlit i la dels estanys dels "Esquits" en els dos dies que hi vam estar. Tant una com l'altra tenen poc desnivell, això les fa molt agradables de caminar. A més, tenen l'al·licient que constantment et vas trobant estanys, on la pesca sense mort te molts seguidors, i les tranquil·les ribes conviden a fer una pausa per gaudir-ne plenament.

Tot vigilant, Llacs de Les Bulloses
Canon EOS 50D; 24-105 mm; f/8

Estany del Viver, Llacs de Les Bulloses
Canon EOS 50D; 12-24 mm; f/13

Estany de la Vallell, Llacs de Les Bulloses

Canon EOS 50D; 12-24 mm; f/20

Pinzellada roent d'una moixera de guilla (Sorbus aucuparia)
Llacs de Les Bulloses
Canon EOS 50D; 12-24 mm; f/16

Estany Llarg, Llacs de Les Bulloses
Canon EOS 50D; 12-24 mm; f/18

Vam passar la nit al Xalet-Refugi del Club Alpí Francès, en una habitació per nosaltres quatre sols. Tot i tenir capacitat per 42 persones i estar ple, la nit va ser molt tranquil·la i vam poder descansar, això sí, als refugis (sigui quin sigui) els taps per les orelles són un complement indispensable!

L'endemà, després de fer la segona de les rutes, vam acomiadar-nos de tan fantàstica zona i vam tornar cap a casa amb la targeta de memòria carregada d'imatges i un grapat d'històries per recordar.

Gràcies als nostres companys de travessa, Mari Santos i Pepe, perquè sense ells no hagués estat el mateix!

Riu La Tet, Llacs de Les Bulloses

Anònim ha dit...

Molt bé! Fotos i texte molt xulos.